Selidbe - korisni saveti

Selite se? Možda Vam naša iskustva pomognu.


Šta je potrebno da Vi uradite pre selidbe?


Selidbe - korisni saveti

Potrudićemo se da Vam ovim savetima olakšamo selidbu na najbolji mogući način.


Za početak treba organizovati selidbu. Evo šta Vam preporučujemo iz ličnog iskustva:


  • Pripreme za selidbu treba početi najmanje mesec dana pre dana same selidbe.
  • Nemojte se za selidbu osloniti samo na prijatelje i rođake, ma koliko puno ih se "dobrovoljno" javi. To je preveliki posao bez profesionalaca.
  • Selidba je odlična prilika da se rešite svega što vam ne treba (star nameštaj, stare stvari, sve što vam nije bilo potrebno najmanje 2 godine, a nalazi se u kući, polomljene igračke, sve one sitnice koje ste tokom godina dobijali na poklon, a nisu vam se ni onda sviđale...).

Stoga bacajte, bacajte i bacajte!


Da bi sve išlo kako treba, najvažnije su pripreme:


  • Čim se odlučite za selidbu počnite nabavljati kutije (to Vam možemo i mi obezbediti). Najbolje su kutije od pića, jer su čvrste. Za garderobu i posteljinu najbolje su velike kutije iz prodavnica konfekcije, elektro uređaja, salona namještaja. Alternativa za meke stvari su i velike vreće za đubre od 120 litara koje možete kupiti u svim većim prodavnicama
  • Kupite najmanje 20 širokih smeđih lepljivih traka, širine 5-7 cm (NE obični selotejp !!!)
  • Skupite materijale za oblaganje (novine, makaze, stiropor, krpe, kartone, sunđere, vakum foliju, puc-puc foliju).
  • Napravite "komplete za pakovanje": (makaze, smeđu lepljivu traku, nož, markere u više boja, hemijsku olovku, metar.....). Neka svaka osoba dok pakuje nosi sa sobom po stanu svoj "komplet za pakovanje".
  • Ojačajte dno svake kutije lepljivom trakom.
  • Tanjire stavljajte u plastične kese, između svaka dva tanjira stavite karton i slažite u kutijama uspravno, NEPOLOŽENO.
  • Elektronske uređaje pakujte u originalne kutije (ako je moguće).
  • Načinite sigurne kopije (back up) svih važnih podataka sa hard diska. Na sigurno mesto spremite instalacijske CD i DVD diskove.
  • U kutije stavljate najviše do 20 kg stvari.
  • Teške, veće stvari pakujte u kutiju, svaku zasebno, a lakše stavljajte zajedno u jednu kutiju. Ne pakujte kutije knjigama u potpunosti, već do pola.
  • Počev od dna pakujte knjige, a u gornjoj polovini meke i lakše stvari.
  • Na spakovanoj kutiji zalepiti papir formata A4 i na njemu napisati sadržaj kutije.
  • Numerisati kutije različitim bojama, kako bi se moglo odrediti u koju prostoriju u novoj kući ide koja kutija (npr: dnevni boravak-crno, kuhinja i ostava-crveno, spavaća soba-zeleno, kabinet-plavo itd).
  • Crvenim markerom vidljivo označiti kutije koje sadrže nešto lomljivo.
  • Nabaviti ili izraditi nalepnice za oznakom (lomljivo) i neštedljivo ih polepiti na kutije sa svih strana.
  • Pripremiti stvari koje će Vam trebati u prvih nekoliko dana i držati ih pri ruci:
    • Lična dokumenta (pasoš, lična karta, izvod iz matične knjige rođenih, radna knjižica, vojna knjižica, zdravstvena knižica)
    • privatni adresar/telefonski imenik
    • ugovori o prodaji/kupovini/zameni stana/kuće
    • ugovor sa telefonskom kompanijom (Telekom Srbija)
    • potvrde o plaćenim računima
    • lekovi koje redovno uzimate
    • instalacijski CD i DVD diskovi programa sa vašeg računara i back up datoteka
    • pidžame, garderoba, čarape, toaletni pribor, odeća za oko nedelju dana
    • hrana za kućnog ljubimca i sav ostali pribor
  • Iskopčati i smotati kablove električnih uređaja. Na svakom naznačiti čemu pripada i kako je bio uključen.
  • Prilikom selidbe fijoke se moraju isprazniti i izvaditi iz elemenata kao i pregradne daske. Zato, na svaku fijoku i dasku treba staviti nalepnicu s oznakom pripadajućeg elementa i oznakom mesta u elementu.
  • Smeđom ljepljivom trakom spojiti po nekoliko fijoka i pregradnih dasaka - jednostavnije i brže za nošenje.
  • Izmeriti i isplanirati raspored namještaja u novom domu. Nacrtati skicu rasporeda tako da se namještaj unosi odmah u pripadajuće prostorije.
  • Ako na kutije napišete u koju prostoriju u novoj kući idu, lako ćete i brzo staviti stvari na mjesta na kojima su i ranije bile.
  • Najbolje je da što više kutija i stvari slažete u podrum ili garažu, kako biste uštedeli vreme na dan selidbe.
  • Ako nemate mobilni telefon, fiksni telefon neka ostane uključen za sve vreme selidbe. Imajte pri ruci brojeve telefona firme za selidbu, novog stanara, rodbine/pomagača, taksi službe itd.
  • Kod telefonske kompanije (Telekom Srbija) dogovorite datum isključenja/preseljenja telefona.
  • Obezbedite prostor za parkiranje kamiona ispred objekta (parkirajte 2 Vaša vozila) i obavestite komšije o selidbi.
  • Utvrdite sva oštećenja na svom nameštaju i preduzmete potrebne mere da se spreče dalja oštećenja.
  • Sa novim stanarima dogovorite datum vaše odjave i njihove prijave u Elektrodistribuciju, Gasovod, Toplanu, Kućni savet, Vodovod, Čistoću (na dan iseljenja očitajte brojila!),

Ako mislite da Vam možemo pomoći još nekim savetom, slobodno nam se javite.



Ako Vam je naporno i teško ili nemate vremena da sve ovo Vi uradite,
pozovite nas i mi ćemo sa velikim zadovoljstvom to uraditi umesto Vas!


Kontaktirajte nas »